Monday, November 15, 2010

Hippie Movement

Oi!
Okay,hari nie aku nak story kat korang pasal Hippies.
Nie first post aku about Underground Movement nie.
And sekadar apa yang aku tahu je okay.

kaum hippies

Okay!
Firstly,Hippies nie bagi aku antara budaya paling popular juga lah.
tak silap aku pada tahun 1970s,semua orang kenal dengan hippies.
Sape tak kenal John Lennon,ABBA and etc.
Diaorang kat atas nie lah yang bawak music ala-ala Hippies.

HISTORY LESSONS.
Hippies or most-call Hipster nie sebenarnya satu group budak-budak muda.
Hippies wujud pada 1960s dan sangat dikenali dunia pada tahun 1970s.
Tempat asal Hippies.
USA lah.
Hidup diaorang nie tentang SEX,DADAH.
Bagi aku lah.
Diaorang ini nak cari PEACE dalam hidup diaorang.

Kenapa aku cakap macamtoh?
Sebab most of Hippies nie anut agama BUDDHA.
And Buddha is about peace.

Okay lupakan about sejarah diaorang.
Disebabkan terlampau popular kat USA pada 1960s.
Hippies terkenal all over Europe.
and still exist sampai harinie.
Korang tak percaya,try pergi Europe or USA.
Kalau korang nampak ade manusia pakai TIE-DYED-TSHIRT.
Itu lah diaorang.

TIE-DYE-T-SHIRT

And diaorang hidup nomad.
Mostly in vans and in groupes.

And tentang music diaorang.
Rock And Roll baby.
The Beatles
ABBA
Rolling Stone
and many more.

John Lennon
SALUTE

Aku rasa setakat nie jelah.
Next post aku maybe akan cerite pasal Punk pulak.
Thanks.

And to Hipster.
You guys sure ROCK!



1 comment: